INFORMACJA

 o udogodnieniach dla osób niepełnosprawnych

 

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 marca 2014 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych, Dostawcą Usług telekomunikacyjnych (zwany dalej SML-W „SŁOWIANIN”) informuje, że oferuje następujące udogodnienia dla osób niepełnosprawnych: 

 

  1. Udostępnia w sposób jednoznaczny, łatwy i zrozumiały :
    1. Informacje o wszystkich udogodnieniach dla osób niepełnosprawnych oferowanych przez SML-W „SŁOWIANIN”,
    2. Cennik Usług telekomunikacyjnych oferowanych przez SML-W „SŁOWIANIN”,
    3. Ogólne warunki Umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych przez SML-W „SŁOWIANIN”, oraz jej
      wzór,
    4. Regulamin świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych przez SML-W „SŁOWIANIN”,
    5. Powyższe informacje i dokumenty SML-W „SŁOWIANIN” udostępnia w Biurze Obsługi Abonenta w Świnoujściu przy ulicy Konstytucji 3-go Maja 17 na papierze przy użyciu dużej czcionki oraz udostępnia je w postaci elektronicznej w formacie tekstowym na stronie internetowej https://www.tvslowianin.pl/index.php/dokumenty
  2.  Przy zawieraniu Umowy o świadczenie usług telefonicznych przez SML-W „SŁOWIANIN, oraz na każde żądanie osoby niepełnosprawnej oferuje:
    1. obsługę osób niepełnosprawnych na stanowisku wyposażonym w urządzenie ułatwiające komunikację z osobą słabo widzącą (tablet).
    2. zapewniamy dostęp online do tłumacza polskiego języka migowego.  Osoba niepełnosprawna w celu skorzystania z udogodnienia, zobowiązana jest zgłosić zamiar skorzystania z niego z wyprzedzeniem co najmniej 3 dni roboczych. Tłumacz zostaje umówiony na konkretny dzień oraz godzinę.
    3. pomoc we właściwym skonfigurowaniu telekomunikacyjnego urządzenia końcowego lub uruchomienie świadczonej usługi telefonicznej,
    4. odpłatnie i na wyraźne zamówienie Abonenta telekomunikacyjne urządzenie końcowe, niezbędne do zapewnienia dostępu osobie niepełnosprawnej do świadczonej usługi telefonicznej oraz przystosowane do używania przez osoby niepełnosprawne,
  3. Na żądanie osoby niewidomej lub słabowidzącej, w terminie 30 dni od dnia złożenia żądania, udostępnia dokumenty o których mowa w pkt 1 lit. b., c. oraz d. powyżej, sporządzone na nośniku elektronicznym w formacie tekstowym albo na papierze przy użyciu dużej czcionki, a w przypadku wysyłania pocztą elektroniczną w formacie tekstowym.

  4. Na każde żądanie Abonenta będącego osobą niewidomą lub słabowidzącą, udostępnia w terminie 30 dni od dnia złożenia żądania,  informacje o danych zawartych na fakturze wraz z podstawowym wykazem wykonanych usług telekomunikacyjnych sporządzone na papierze przy użyciu dużej czcionki bądź w alfabecie Braill'a, a w przypadku wysyłania pocztą elektroniczną w formacie tekstowym,

  5. Na każde żądanie Abonenta będącego osobą niepełnosprawną, w terminie 30 dni od dnia złożenia żądania, przekazuje Abonentowi informacje o oferowanych udogodnieniach dla osób niepełnosprawnych, w postaci papierowej lub w postaci elektronicznej na udostępniony w tym celu przez Abonenta adres poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że w przypadku osoby niewidomej lub słabowidzącej takie informacje powinny być sporządzone przy użyciu dużej czcionki, a w przypadku wysyłania ich pocztą elektroniczną w formacie tekstowym.

  6. Dla osób niepełnosprawnych pomocne w korzystaniu z usługi telefonicznej może być używanie aparatu telefonicznego z powiększonymi klawiszami i wyświetlaczem oraz urządzeń wzmacniających sygnał telefonu i głos rozmówcy. Urządzenia te są do kupienia w specjalistycznych sklepach.

  7. Przeglądarki internetowe umożliwiają powiększanie i pomniejszanie stron. W najpopularniejszych z nich (Internet Explorer, Mozilla FireFox, Opera) opcje te znajdują się w zakładce Widok. Można także użyć skrótów klawiaturowych:

    • żeby powiększyć stronę, naciśnij jednocześnie klawisze „Ctrl” oraz „+”;

    • żeby pomniejszyć stronę, naciśnij jednocześnie klawisze „Ctrl” oraz „-”.

W przypadku uzasadnionych wątpliwości dotyczących zasadności realizacji udogodnienia, o którym mowa w § 2 ust. 1 lub § 5 ust. 2 powołanego wyżej rozporządzeni, związanych z rodzajem lub stopniem niepełnosprawności osoby
żądającej jego realizacji, osoba reprezentująca Dostawcę usług telefonicznych przed realizacją udogodnienia ma prawo
zażądać okazania, do wglądu, przez osobę żądającą realizacji udogodnienia, dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.